10 Mayıs 2014 Cumartesi

The Walking Dead - Yürüyen Ölüler


Zombi dizisi deyince kafama 'tak tak' zombi avlayacaklar diye hayal etmiştim. Pek hayal ettiğim gibi çıkmadı ben daha çok action beklerken bir dramayla karşılaştım. Daha önce izleseymişim keşke gibi de düşünmedim. Zaten konu bir hayli yavaş ilerliyor.
 Dizide beni sıkan 2 şey var bunlarda birincisi az öncede bahsettiğim gibi yarım sezonluk bir dizi olduğu düşünülürse yavaş ilerlemesi ikincisi de 'ulan dünyanın sonu gelmiş hala kedi köpek gibi birbirlerini yiyorlar arkadaş' dedirtiyor olması. Bu ikisi dışında yapımdaki herşey çok iyi. Oyunculuk, kadro, konusu ve gidişat hepsi 10 puan gözümde.

Robert Kirkman, Tony Moore ve Charlie Adlard'ın aynı adlı çizgi romanından Frank Darabont tarafından TV' ye uyarlanan bir Amerikan dizisi.


Başrol Oyuncuları

Andrew Lincoln - Rick Grimes - Şerif Yardımcısı
Sarah Wayne Callies - Lori Grimes
Chandler Riggs - Carl Grimes
Jon Bernthal - Shane 
Norman Reedus - Daryl
Melissa McBride - Carol
Laurie Holdan - Andrea
Jeffrey DeMunn -Dale 
Steven Yeun - Glenn 
Lauren Gohan - Maggie 
Danai Gurira - Michonne 
Michael Rooker - Merle 
Scott Wilson - Hershel

Dizinin son sezonunda dahi henüz sebebi bilinmeyen bir virüs ortaya çımıştır ve artık ölen insanların hepsi zombiye(namı diğer Aylaklara) dönüşmektedir. 

Şerif yardımcısı Rick Grimes dünyanın içinde bulunduğu durumdan habersiz hastanede komadadır. Komadan uyandığında etrafının mahşer yerine benzer olduğunu görür ve evine gitmeye çalışır. Karısı ve oğlunu evde bulamaz Yakınlarda zombilerden saklanak yaşayan bir baba oğul tarafından farkedilir. Tanıştığı baba oğul Rick'e yardım eder ve onunla zor durum hakkında bildiklerini paylaşırlar. 
Sağ kalan insanlara yardım amaçlı Atlanta'ya gelmeleri için yardım çağrısında bulunduklarını öğrenir ve yola çıkar.
Karısının ve oğlunun da oraya gitmiş olabileceğini düşünür fakat Atlanta'nın hiçte tahmin ettiği gibi olmadığını tehlikeli bir biçimde öğrenir. Zombilerin etrafını sardığı, ölmek üzere olduğu bir anda Glenn onu bulup yardım eder. Arkadaşlarının yanına götürür. Glenn dizinin diğer başrol kahramanlarıyla birlikte bir kampta yaşamaktadır. Rick'e güvenebileceklerine karar verdikten sonra kampa gelmesine müsaade ederler.
Rick onlara katılıp yaşadıkları yere gider ve Karısını, oğlunu, en yakın arkadaşı Shane'i karşısında bulur. Takım tamamlanır ve hayatta kalma mücadelesi başlar. 


Yiceyek, silah ve kalacak güvenli bir yere sahip olmak çok zordur. Dizinin 3. sezon finalinde 'bebek ne oldu? bebeğe ne oldu?' diye ağladığımı biliyorum.

Alışık olmadığımız bir zombi yapımı olduğunu fark ettim. Aslında daha çok hep filmlerde dünyayı bu illetten kurtarma çabası oluyor. Evet bu dizide de var tabi ki fakat hiç bu kadar derinden izlememiştim yada izlememiştik. Ciddi bir yaşam savaşı veriliyor.
 Benim en beğendiğim ve oyunculuğuna hayran kaldığım Şehrin Azizleri filminden tanıdığımız Norman Reedus - Darly. Sizinde izledikçe çok seveceğinize eminim.  Dizide kirden pek görünmeyen sırt kısmında melek kanatları olan bir yeleği var ve ben o yeleği çok manidar buluyorum. 


 O kadar bilim kurgu, fantastik, vampir, kurt adam, suç, romantizm dizisi var ve bir o kadar da dizi izliyorum ama konu itibariyle emsalsiz aynı zamanda da alternatifi bulunmayan tek yapım. 
Dizi arayışında olanlar için öneriyorum. 
Keyifli seyirler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder